L’alfabetització multimodal és la composició de les diferents
formes de representacions del coneixement i de la construcció del significat,
que combina més d’un modal alhora. Aquesta combinació es complementa per tal de
millorar la qualitat del missatge que es vol expressar que pot ser tant digital
com en paper. Els principals exemples de textos multimodals són els
contes, els llibres, les pàgines web, els còmics, les pel·lícules, els articles
de premsa, les infografies, els vídeos i els anuncis
publicitaris.
En l’era digital la
informació no només es representa amb el llenguatge, sinó que aquest es troba
sovint situat entre una gamma de recursos semiòtics en un text
multimodal. El fet de crear un text multimodal facilita al receptor captar
i interpretar el missatge. Així doncs, per a l’emissor, la multimodalització és
un recurs més per emetre el seu missatge satisfactòriament. Com a
professor, a més a més, s’ha de saber dominar el món de l’alfabetització
multimodal, ja que és amb la realitat que viuen els alumnes actuals. A més a
més, la multimodalitat ofereix una àmplia i variada metodologia que poden
impartir els docents, de totes les matèries, ja que la tecnologia actual es
basa en aquest tipus de textos.