La metodologia de la flipped classroom (FC), és una manera innovadora d'impartir les lliçons ja que consisteix en invertir l'ordre en que aquesta es dóna. És a dir, enlloc de que el professor/a faci la classe i després l'alumne/a s'endugui a casa una sèrie d'exercicis per fer de deures a casa -que és com funciona la dinàmica escolar tradicionalment- amb la FC, l'alumnat ja s'haurà traballat prèviament la materia teórica a casa, així que a la classe es realitzaran els exercicis pràctics.
D'aquesta manera s'aconsegueix invertir els rols del professor/a i l'alumne/a, doncs el primer deixarà de ser el centre perquè ho passi a ser el segon. A més a més, la FC permet que el mestre pugui veure realment quin és el nivell de cada educand, per així ajudar-lo quan calgui o estimular-lo si ja ha après el que li tocava. Una altra ventatge de la FC és que la cooperació entre els companys/es i el treball pràctic es veuen molt potenciats, així que l'interès i les ganes d'aprendre també augemnten.